Rólunk írták

A rántott hús Paganinije

Jött a rántott hús, az étterem büszkesége. Nagyon szeretem, ha jól van elkészítve, imádom, ha szaftos húsból készül. A Fledermaus, a dekli, pont ilyen kis húsdarab. Itt két szeletbe vágva érkezik panko morzsába panírozva. A japán morzsa sokat segít, mert ropogósabb marad minden, ha ebbe panírozzák. Ízre jól készült, a sütés ugyan kissé egyenetlen, de nem szárították ki a húst. Tényleg jó.

A desszertek közül a klasszikus madártejet nagyra értékeltük, semmi csavar nem volt benne, de vannak ételek, ahol ezt nem is szabad elkövetni. Örüljünk neki, hogy folyamatosan van az étlapon.

Összességében jó volt ez az ebéd. Tiszta ízek, átgondolt, néhol tréfás tálalás. Mégis azt érzem, hogy a mindenáron való megfelelni akarás itt-ott ront a minőségen, pedig csak a maguk feltette mércét kell megugorniuk, és minden rendben lesz. Értik a dolgukat.

Tovább a Dining Guide oldalára!

Vacsoránk a székesfehérvári 67 Étterem és Bistróban

Sokáig nem is tudtam róla, hogy Fehérvár a gasztronómiát kedvelő emberek számára ilyen üde színfoltot “rejteget” a belvárosában. Szeretem Fehérvár belvárosát, szép, nyugodt, klasszikus. A Hiemer-ház felújítását 2008 augusztusában fejezték be, majd ezután került átadásra és vált láthatóvá a hétköznapi ember számára is. Tökéletes helyszín egy étteremnek. Telitalálat.

A belső kialakítás tetszetős, keveredik a rusztika a modern belsőépítészeti elemekkel. A székek kényelmesek, a terítés letisztult. Az étlap változatosságról árulkodik, megjelennek rajta a magyar, valamint a nemzetközi konyha ételei is.

Leves kategóriából a gombakrémlevest választottam. A leves sűrűsége pont jó volt, semmi nem húzta el más irányba a gomba ízét. A vargánya intenzíven jelen volt benne, ami nálam szintén telitalálat. A szép zöld színű fűszerolaj ízléses díszítésként szolgált és az íze is finom volt a levessel együtt. Ha pontoznom kellene, akkor bizony szívbaj nélkül megadnám rá az 5/5 pontot.

A főételen sokat gondolkoztam, hezitáltam a halas, illetve a húsos fogások között. Végül húsos fogás mellett döntöttem, jól beválasztottam egy szintén gombás ételt, Stroganoff bélszín csíkokat ettem vargányával és vajas nudlival. Egy szó: Mennyei!

Az árak megfizethetők, összességében rosszat nem tudok mondani, minden étel finom volt, minden tetszett. A hangulat nagyon jó volt, kimondottan élveztem a tangóharmonikás zenéjét, ami még valami pluszt adott a tegnapi vacsorához. Biztos, hogy még jövünk!

Tovább Az Élet napos oldala oldalára!

Progresszív konyha

Nem véletlen ugrottunk be a székesfehérvári étterembe. A Dining Guide minősítése szerint a legjobb magyar éttermek friss, 2011-es listájában találtuk. A legjobb 5 között szerepelt az országos “újító magyar konyha” kategóriában, és komolyan kíváncsiak lettünk.

A minősítés címe szerint “a rántott hús Paganinije”, és kénytelen vagyok egyetérteni, mert a panko morzsába burkolt rántott hús valóban nagyszerű. Friss, ropogós, ízes, tehát olyan, amilyet az ember csak álmodni tud, de a való életben sajnos elég ritkán találkozik vele. Érdemes tehát – már csak ezért is – idelátogatni. De egyáltalán nem csak ezért.

Nagyon szerettük a selymes, de intenzív ízű “erdei gombakrémlevest bazsalikomos pesto-val”. Nyoma sem volt benne a hazai krémlevesek többségét romokba döntő tejszínáradatnak. Hibátlan volt a “67” Angus tatár bifsztek zöldsalátával és Dijon-i mustár fagylalttal”. A mustárfagylalttal egészen egyszerűen nem tudtunk betelni. A “panko morzsába panírozott rántott szelet” kiválóságát, azt hiszem, nem kell tovább ecsetelni. A “mangalica szűzpecsenye” nagyszerűségét viszont lehet, sőt kell is. Olyan minőségű, állagú és ízű, hogy tanítani lehet.

Tovább a Stop.hu oldalára!

A legjobb rántott hús nyomában

Fehérvári boltokat látogattam múlt héten. Gondoltam, itt az alkalom a helyi csúcsétteremmel való megismerkedésre. Délután 2 körül besétáltam a belvárosba, és a 67 bejárata előtt álltam meg.

A grillezett tomino sajt céklával és grillezett paradicsommal egyszerűen gyönyörű. A sajtkorong belseje olvad, a tányéron kétféle cékla és kétféle paradicsom található, valamint ízes rukola. Az utóbbi tán nagyobb ritkaság, mint az Omaha steak…

A ház messze földön híres rántott húsával kapcsolatban megkérdem a pincért, lehet-e kis adagot kérni, ő bólogat. Akkor jöhet. Az utolsó falatig szaftos, a pankós bunda kívánatosan száraz, rajta sóforgácsok, eginkább szűzérmének gondolnám. A köret egyszerű és nagyszerű,.

Egy desszertre azért rászántam magam.  A madártej és a somlói között vacillálok. Az utóbbit épített konstrukciónak nevezi a pincér, és valóban, szép, réteges cucc érkezik, remek csokiöntet kíséretében. Két puha piskóta, krém valódi vaníliával, ropogós csokitető, minőségi, nem túl édes öntet – mit kívánhat még az ember?

Azt kell mondjam, megérte, az ételek minőségét nem érheti kritika.

Tovább GasztroJazz oldalára!

Ajánlott: 67 étterem

Székesfehérvári nyaralásunkat töltöttük épp, és azon kezdtünk el gondolkodni, melyik étterembe kell mindenképpen ellátogatnunk itt tartózkodásunk alatt. Véletlenül találtam rá a 67-re, és miután némi kutatás után kiderült, hogy a Dining Guide idén beválasztotta a 10 legjobb étterem közé, így a kérdés el is dőlt.

Előző nap foglaltunk asztalt és odaérkezésünkkor egy nagyobb turistacsoport ült bent, ezért nekünk sajnos csak kint jutott asztal, ami a 35 fokos hőség miatt kissé elszomorított minket, ettől függetlenül még nagyon izgalmas ebéd előtt álltunk. Nem árt tudni, hogy a fotókon semmit sem változtattam, valóban ennyire élénk színűek és gusztusosak voltak az ételek.

Tovább a Rating oldalára!